torsdag 2 december 2010

allt och inget i en enda röra

just nu undrar jag lite vad jag gör här när alla jag gillar och bryr mig om är miljoner mil härifrån?! peptalk, någon?! jag saknar ju er!! annars händer väl inte så mycket direkt. jag snittar ungefär 6 clementiner om dagen och har ångest för pengar som inte finns och alla julklappar och julkort som ska köpas och skickas hit och dit. ahhhh!

och, eftersom ni tjatar,
en extremt förkortad speed-update från de senaste två veckorna;

onsdag 24e: åkte till elin efter jobbet. det vankades utgång eftersom vi hade hört att dagen innan thanksgiving är ungefär som juldagen hemma. d.v.s alla går ut. vi var överallt och ingenstans kan man säga, men all and all en bra kväll!
(minus: tappade min mobil. kaos.)

torsdag 25e: happy thanksgiving!!! sa vi och drog på äkta amerikansk turkey-mashed potatoes-stuffing-cranberry sauce-sweet potato-pumpkin pie-osv i all evighet-middag. sjukt mycket mat! jag var lovisa i bollformat när vi gick där ifrån. hur som helst så var det trevligt. jag trodde dock att alla skulle vara super familjära, typ sitta ner, prata och äta tillsammans, hålla händerna och i tur och ordning säga vad de är tacksamma för och sånt. icke! männen satt vid tvn och kollade matchen och vi kvinnor drack champagne i köket. tur det!

Photobucket

fredag 26e: vinkade av my partner in crime, min stora sked, min fina, bästa elin på flygplatsen = sorligt deluxe!!
men, ingen tid för tårar. jag mötte upp med wille och co för en CHILL (for u only, adelina) utekväll på polk st.

Photobucket

lördag 27e: jag shoppade jeans för flera tusen, åt thaimat med wille, såg SF by night från ett hustak (världens, alltså VÄRLDENS, grymmaste utsikt. jag ska bosätta mig där! såg ut ungefär som på bilden fast man såg GG-bron också) drack öl för 99¢ st (=svinbilligt! för er som inte vet) på ett sushiställe, tappade bort vänner, hittade vänner och åkte moppe. helt oplanerad och superbra dag/kväll/natt!

Photobucket

söndag 28e: tog fel buss och kom flera timmar försent. men kom till slut till annika och drack, som vanligt, banana milkshake! och JUST DET, vi gick in i någon random filmaffär i haight ashbury, och vad hittar jag där om inte
...........wait for it............
SMALA SUSSIE! min bästa film! åh! ...bara en liten detalj.

måndag 29e: kommer inte ihåg vad som hände, troligtvis inget av värde.

Photobucket

tisdag 30e: ledig dag, bra dag! jag lunchade på apple campus. hängde lite med min gamle vän steve osv, cool som jag är!

onsdag 1a: ?!??!?

torsdag 2a (idag): har inte haft någon elektricitet här på hela dagen, roligt att bo i skogen.....
åkte i alla fall med bellaroonie till ikea för köttbullar till middag (<3) och inhandlande av glögg!
myyyyysiiiigt värre.


måste f.ö bli bättre på att använda min kamera.
99% av bilderna här är oldies.
1% är inte ens min.
oooookaj, det var nog allt.
vi hörs efter vad jag hoppas blir en AAAASBRAAA helg!
tack för att ni lyssna!

2 kommentarer:

guddi sa...

<3 vi saknar ju dig trollunge!
& ååh utsikten,
vill du byta mot min vid vattentornet? ;*

My Ragnarsson sa...

åh, så fint du verkar ha det. jag blir lite avundsjuk när jag läser om allt spännande du hittar på, faktiskt! :D
jag saknar dig du lille fis! <3